top of page
חיפוש
  • Tal Cohen

בניית בית, מ-א עד -ת

תהליך בניית בית :

מעוניינים לבנות בית? המאמר הבא יפרוט בפניכם מהו תהליך בניית בית, ויוכל לעזור לכם להבין את תהליך הבנייה בצורה טובה יותר, וכך להתארגן עבורו בהתאם. לפרויקט מספר שלבים: שלב בניית הפרויקט או שלב הייזום, שלב התכנון וההיתר, שלב המכרז, שלב הביצוע, שלב הסגירה או טופס 4 ואכלוס, ושלב האחריות או התיקונים.

שלב ראשון - שלב הייזום:

בשלב זה מוצאים את הקרקע המתאימה או הבניין, ומתחילים בתכנון ראשוני הכולל הערכת מחיר מכירה או השכרה, הערכת מחיר בנייה ובניית לוח זמנים לפרויקט. שלב זה הוא חשוב ביותר, משום שהוא יקבע את התוויית הפרויקט.

שלב שני – שלב התכנון וההיתר:

בשלב זה מקבלים את הקרקע או הבניין ומבצעים בו מדידה ובוחרים בקפידה את צוות המתכננים. בשלב זה מגישים את תוכנית הבנייה לרשויות לצורך הוצאת היתר בנייה. בנוסף, בודקים תאימות התכנון להיתר לשלב הייזום. שלב זה קריטי מאוד להצלחת הפרויקט, לכן מומלץ לצרף מפקח אשר יבצע את הכתוב בתוכניות ויקפיד על עבודה תקינה ואיכותית. לאחר קבלת ההיתר מתחילים בשלב המכרז.

שלב שלישי – שלב המכרז:

בשלב זה מוציאים תכנון מפורט למכרז, גם לביצוע בפועל, הכולל ביצוע תכנון מפורט של כל המערכות הטכניות והקונסטרוקציה לביצוע הפועל. בנוסף לכך, בונים מפרט טכני וחוזה קבלני ובודקים תאימות המפרטים לשלבים השונים – בדיקת תאימות התכנון המפרט לשלב הייזום ושלב ההיתר. לאחר שבודקים שאכן כל התוכניות תואמות יוצאים למכרז ובוחרים את הקבלן המבצע. מומלץ לצרף מפקח שיבנהאת המכרז, משום שהמכרז צריך להיות מדוייק וחייב לעמוד בסטנדרטים רבים, אשר המפקח יודע על בוריים.

שלב רביעי – שלב הביצוע:

לאחר שניתן היתר הבנייה ונבחרו הקבלנים המתאימים, מתחילה העבודה בפועל. בשלב זה מבצעים את בניית השלד, יוצקים את יסודות הבניין ובונים את השלד המורכב מבטון מזויין. בהמשך מבצעים את גימורי הבנייה הרצויים, כדי שהבית יותאם לאכלוס, כמו מערכות חשמל, מים, ביוב ותקשורת לצד גימורים בנראות הבית כמו ריצוף וקרמיקה בהתאם לתוכנית האדריכלית.

שלב חמישי - שלב הסגירה:

בשלב זה, לאחר שהבית מוכן לאכלוס, מוציאים טופס 4 (היתר אכלוס) מול הרשויות. טופס 4 נועד הוא מסמך שנועד לוודא כי הבית נבנה בהתאם לתוכניות וראוי למגורים. בנוסף לקבלת טופס 4, בשלב זה מבצעים פרוטוקולים מול הדייר, משלימים את כל עבודות הגמר ומוציאים היתר שינויים.

שלב שישי – שלב התיקונים:

בסיום תהליך בניית בית מגיע שלב התיקונים, מבצעים ליווי הפרויקט במהלך שלב האחריות והבדק. בנוסך לכך, מבצעים את התיקונים הנדרשים ומוציאים טופס 5 – תעודת הגמר של הפרויקט, המהווה אסמכתא רשמית לסיומו.

כאשר פורטים את השלבים על הנייר, הם נשמעים קלים ולא מסובכים, אך הנכון הוא שהם דורשים דיוק וידע רב כדי לצלוח את כולם עד לגמר הפרויקט. מנהל פרויקט הוא למעשה מפקח מטעם הדיירים אשר יעזור בהתנהלות הפרויקט, ויותר חשוב מכך- ישמור על אינטרס הדיירים.

לסיכום:

תהליך בניית בית יכול להיות פשוט מאוד אם עושים אותו נכון, במאמר זה פירטנו לכם את ששת השלבים העיקריים

,בתהליך בניית בית אך כמובן שקיימים דברים נוספים ומורכבים הרבה יותר הכלולים בתוך כל אחד מהסעיפים

למעלה, לשם כך מומלץ מאוד להעזר במפקח בנייה בתהליך בניית בית, מפקח בניה ידאג לכם אל מול

הקבלן ושאר בעלי אינטרסים, ידאג לכסף שלכם ויבטיח כי העבודה נעשית בצורה האיכותית והנכונה ביותר.

מפקח בניה יקל עליכם את התהליך ויעזור לכם להגיע לבית חלומותיכם


13 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page