top of page
חיפוש
  • Tal Cohen

הכנות לביצוע, ניהול פרויקט קבלני

הכנות לביצוע ניהול פרויקט קבלני

כאשר מתכוונים לניהול פרויקטים, מתכוונים בדיוק לסדר וארגון הפרויקט ופירוקו לאלמנטים ברורים מוגדרים שקל לשלוט בהם. תפקיד מנהל הפרויקט מוגדר תוך הגדרת הפרויקט, משום שפרויקט בנייה יכול להתחיל בהתכנות כלכלית או לחילופין בבנייה בפועל, וגם באספקט הזה ישנם מספר כיווני הסתכלות אפשריים: מטעם היזם, מטעם הקבלן הראשי, מטעם אחד מקבלני המשנה או מטעם הדיירים. תפקידי מנהל הפרויקט חופפים בכל אחד מהמצבים, אך לא זהים. בהמשך נתמקד בשלבי ההכנות לביצוע בניהול פרויקט קבלני.

תוכניות לביצוע בפרויקט קבלני

תחילת עבודה חייבת לכלול תוכניות עבודה מפורטות ומסומנות לביצוע. תחילת עבודה ללא תכניות מפורטות איננה מאפשרת לתכנן את העבודה בחשיבה קדימה, מכיוון שאין תמונה כללית של הפרויקט. סימון התכניות לביצוע מעיד על כך שהאדריכל ושאר יועצי הפרויקט עברו על התכניות ופתרו כבר את רוב הבעיות הסיכון הגדול ביותר בתחילת פרויקט הוא אי הוודאות וסימון התכניות לביצוע מקטין את הסיכון הזה. מכלל התוכניות, צריכות להיכלל גם תכניות של הקומות אותן עדיין לא בונים, כדי לאפשר את לוח הזמנים והתקציב לרמת וודאות אף גבוהה יותר.

שיטת הביצוע בפרויקט קבלני

שיטת הביצוע משפיעה על כל חלקי הפרויקט ואף על התכניות, משום שממנה נגזרים התקציב ולוח הזמנים לפרויקט. בחירת שיטת הביצוע הנכונה לפרויקט יכולה להתקבל רק לאחר שיש תכניות ברמת פירוט של סימון לביצוע, מכאן ניתן להעריך את שיטת הביצוע הטובה ביותר. בנוסף, שיטת הביצוע הינה נגזרת של תכניות הפרויקט ולפעמים גם משפיעה אחורה ומשנה את התכניות. שהיא מאפשרת להתמודד עם קשיים צפויים או לוח זמנים צפוף

שלבי הביצוע של פרויקט קבלני

את שלבי הביצוע ניתן לקבוע רק לאחר קביעת שיטת הביצוע, מכיוון שהם משפיעים ישירות על התקציב ועל לוחות הזמנים. שלבי הביצוע אינם קבועים וניתנים לשינוי בהתאם ללוחות הזמנים. לדוגמה, עבודה במקביל יכולה לשנות את לוח הזמנים וגם להשפיע על כוח האדם בפרויקט, הרי ביצוע במקביל דורש יותר כוח אדם מאשר ביצוע בטור.

לוח הזמנים בניהול פרויקט קבלני

לוח זמנים מושפע ומשפיע באופן ישיר על התקציב ותזרים המזומנים, לכן חשיבותו גדולה, הוא מאפשר מבט קדימה על הפרויקט ונותן את האפשרות למצוא את נקודות הכשל. גמישות בלוח הזמנים היא הכרח, כדי לתת מרווח זמן לטיפול במשברים. לוח הזמנים יכול להיות מנוהל ברמת המשימות היומיות או פעולות מפתח, לפי העדפת מנהל הפרויקט.

תקציב פרויקט קבלני

תקציב מראה לנו את הרווחיות של הפרויקט ומשפיע על לוח הזמנים ועל יכולת ההתמודדות עם נקודות כשל שהתגלו במהלך הפרויקט. תקציב חייב להיות גמיש, על מנת לאפשר התמודדות עם מצבים משתנים לאורך חיי הפרויקט – ככל שלוח הזמנים ארוך יותר, הבצ"מ (בלתי צפוי מראש) צריך להיות גבוה יותר.


9 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comentarios


bottom of page