top of page
חיפוש
  • Tal Cohen

מה הקשר בין מים עומדים, מחירון דקל ותרגיל חשבוני פשוט כדי להציל את הבית?

מים עומדים הם הסכנה הגדולה ביותר למערכת האיטום בבית! זה כל אדם בעל בית פרטי יודע.

משה (שם בדוי) הגיע אליי חושש לקראת החורף הקרב ובא, משום שהבין שאין לו ניקוז סביב הבית דבר שיכל לגרום צרות רבות רטיבות ונזילות. הגיע לביתו וגיליתי שאכן הקבלן לא בנה מערכת ניקוז מספקת, במיוחד אין פתרון לניקוז מים עומדים היכן שהבית נוגע בקרקע. במקרה של הבית של משה, יש להוסיף מערכת ניקוז אשר מונעת מהמים "להיצמד" אל הקיר, מערכת זו נקראת צינור שרשורי. המערכת מורכבת מצינור מחורר שנותן למים להיכנס אליו ומוליך אותם בשיפוע אל נקודה אחרת, חצץ מסביבו שמונע עליה קפילרית (חלחול של מים כלפי מעלה בתוך החול) ובד גיאו טכני שעוטף את המערכת, למנוע מחול לחדור למערכת.

פניתי לקבלן איטום שנתן הצעה פי 3 ממחירון דקל. (כמו שיש מחירון רכב, יש גם לקבלנים ומפקחים מחירון שמתמחר עבודות קבלנות ומוצרי בניה. המחירון מדויק בדרך כלל, עם סטייה של עד 20 % לכל היותר). יצרתי קשר עם הקבלן לפשר התמחור הגבוה, עברנו על החישוב יחד: נכנסו לחנות אינטרנטית של חומרי בניין והתחלנו לספור. מחיר של צינור שרשורי X, מחיר של שק חצץ Y, מחיר של בד גיאוטכני Z. חישוב הראה לנו ש: X+Y+Z מגיע לעשירית מהמחיר שהקבלן ביקש מלכתחילה. המחיר החדש הינו תואם למחירון דקל. לקבלן לא היתה ברירה וסגרנו את העסקה לפי התמחור החדש.


למה אני מספר לכם את כל זה? כי אדם שאינו מכיר את הענף,

לא יודע איפה לחפש את המוקשים. במקרה הזה היה מדובר בטעות חישוב פשוטה, שהיתה עלולה לעלות הון למשה.

בהצעות מחיר של קבלנים תמיד טוב להתייעץ בגורם חיצוני –מפקח בניה, שמכיר את השוק, יודע לנתח ולהשוות הצעות מחיר בין קבלנים ויכול לחסוך לכם אלפי שקלים בפרוייקט.


48 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

留言


bottom of page