top of page
חיפוש
  • Tal Cohen

פערי הידע 1 עד 5

פערי ידע 001: פוסט מה-11 במאי 2020

אחת הבעיות העיקריות של לקוחות אל מול הקבלנים, היא פערי הידע. הקבלן מגיע כמומחה המקצועי אל מול הלקוח. משא ומתן בפרט ובכלל התנהלות בפערי ידע, היא בעייתית וקשה. אז בשביל להקל עליכם מעט את החוויה, מצורפת תמונה שמראה את המושגים הבסיסים בעבודות השלד (וטיפה איטום). האם אתם יכולים לזהות את האלמנטים שבוצעו לא נכון? שאלות יתקבלו בברכה.




פערי ידע 002: פוסט מה-17 במאי 2020

פערי ידע בין קבלן ללקוח מספר 2: הסדק הברור בתמונה, הוא תוצאה של חיבור שני אלמנטים (מאותו החומר) ללא ריתום. אנו רואים בלוק שמחובר לעמוד בטון, ללא לחוגרה שעוברת בין שניהם. למעשה כל אלמנט זז בנפרד (כי הם לא רתומים ביחד) ולכן נוצר הסדק. יש אפשרויות לגשר על אלמנטים כאלו, אך במקרה דנן יותר קל פשוט לחבר... עוד סיבה מדוע צריך מפקח.


פערי ידע 003: פוסט מה-18 במאי 2020

פערי ידע בין לקוח לקבלן מספר 3: התמונה מציגה לנו נזילה, במקרה דנן מחדר המקלחת למעלה. מדוע זה קורה? בדרך כלל התשובה היא תשתית. איטום בחדרים רטובים נעשה בחומרי משיכה (זאת אומרת משחות מסוגים שונים, מסטיגום או סיקה), החומרים הללו לא מסוגלים לגשר על סדקים קטנים ושקעים בתשתית ולכן לא נוצרת אטימה מושלמת. תשתית האיטום חייבת להיות חלקה ואחידה על מנת שחומר האיטום ייעשה את עבודתו. דוגמא להחלקה כזו בתמונה הנוספת, עוד סיבה מדוע צריך מפקח.




פערי ידע 004: פוסט מה-24 במאי 2020

פערי ידע בין קבלן ללקוח מספר 004: קיימים 2 סוגים נפוצים של פרקטים, לימינציה ופרקט תלת שכבתי. מה ההבדלים בניהם? בתמונות ניתן לראות 2 סכמות ותמונה מהאתר. בקצרה: פרקט לימינציה הוא למעשה תמונה של פרקט עץ שמורכבת על בסיס עץ זול יותר ונותנת הדמייה של רצפת עץ - חיקוי. פרקט תלת שכבתי מכיל בשכבה העליונה עץ אמיתי ומכאן נראה ומרגיש אמיתי יותר מפרקט הלימינציה. שני הפרקטים הללו פגיעים מאד לנזקי רטיבות מיכוון שכבות הבסיס שלהן, הן מעץ זול שבעצמו מאד פגיע לרטיבות.




פערי ידע 005: פוסט מה-2 ביוני 2020

פערי ידע בין לקוח לקבלן מספר 005: בתמונה המצורפת אנו רואים, מסילה של תריס גלילה חשמלי. המסילה הזו היא מקום חדירה של מים, בכמות לא קטנה. מה הם פערי הידע? הקבלן כבר תיקן פעמיים את הנזילה, צבע מתוך הבית ואפילו הוסיף סיליקון מבחוץ, אך הנזילה נמשכת. פערי הידע הם כבר לא כל כך בין הקבלן ללקוח, כי אפילו הקבלן אינו יודע איך לתקן את הנזילה. מקור הנזילה הינו בתוך המסילה ובנקודת החיבור שלה אל הקיר ואדן השיש. כאשר נקודת החיבור בניהם איננה אטומה כל כמות של מים (גם בקבוק של חצי ליטר ששפכתי על הנקודה) תחדור מיד אל תוך הקיר ומשם בקלות אל הבית. למעשה צורת הרכבת מסילת התריס יצרה בעיה מבנית באיטום החלון. הרכבת מסילה בצורה הזו, דורשת תשומת לב מיוחדת לאיטום (לפני הרכבת האלמנטים) שלא ניתנה במקרה הזה. הפתרון מתחלק ל-2, אחד לפרק את כל החלון להחליק את נקודות חיבור החלון ולאטום אותן כמו שצריך, או מה שהקבלן מנסה לעשות (חיסכון משמעותי) לאטום מבחוץ בעזרת סיליקון, שאף הוא אינו החומר המתאים לעבודה. לסיכום - גם הקבלן שלכם אינו יודע הכל... קחו מפקח מקצועי בעל ניסיון - דווקא טל כהן!



63 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page